ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podatek leśny od osób fizycznychDrukuj informacjęSprawa: Podatek leśny od osób fizycznych

Szczegóły informacji

Podatek leśny od osób fizycznych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Finansowo-Podatkowy

Ogłoszono dnia: 2011-06-28 11:15:55

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Osoba kontaktowa

Agnieszka Zalewska, Alina Kułakowska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s wymiaru zobowiązań pieniężnych
tel. (089) 645-54-23, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.

Telefon kontaktowy

(089) 645-54-23, (089) 645-54-28

Adres e-mail

agnieszka.z@gminalubawa.pl, alina.k@gminalubawa.pl

Sposób załatwienia

Rozstrzygniecie sprawy następuje w formie decyzji przesyłanej do wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji lub przez ustanowionego pełnomocnika w terminie uzgodnionym z pracownikiem
odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s wymiaru zobowiązań pieniężnych
tel. (089) 645-54-23, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.

Wymagane Dokumenty

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:

1.Akt notarialny
2.Informację w sprawie: podatku leśnego.

Druk do pobrania : IL-1 - Informacja w sprawie podatku leśnego (do pobrania załącznik)

Opłaty

Nie podlega

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję
(odwołanie składa się w Sekretariacie UG Lubawa lub pokoju Nr 12 w godzinach pracy Urzędu ).

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie

Uwagi

A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty

Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w
UG - pokój Nr 12, sekretariat UG

B. Podatek leśny można umorzyć.

Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
Wniosek o umorzenie składa się w UG- pokój Nr 12, sekretariat UG po terminie płatności
podatku

C. Terminy płatności podatku leśnego - wymienione w decyzji podatkowej:

I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku

D. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów), kasie UG lub na konto Urzędu Gminy

Lubawa (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
Nr rachunku Urzędu Gminy Lubawa
BS Lubawa 41 8832 0001 1001 0000 0299 0001

E. Obowiązek składania informacji IL-1 dotyczy również podatników korzystających ze
zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatku leśnym.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.

Podstawa prawna

1) Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682 ze zm.)

2) Komunikat Prezesa GUS z dnia 20.10.2010r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej wg średniej ceny drewna uzyskanej przez  nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2010r. (MP Nr 78, poz. 970).
3) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).

4) Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.).
« powrót do poprzedniej strony