ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie, wymiana dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie, wymiana dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wydanie, wymiana dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Jednoosobowe Stanowiska Pracy do spraw obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2009-12-15 10:58:53

Termin załatwienia

Czas oczekiwania na wydanie dowodu osobistego wynosi – 1 miesiąc.

Osoba kontaktowa

Maria Bulińska

Miejsce załatwienia

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego, a w przypadku braku takiego miejsca do organu gminy właściwego ze względu na ostatnie miejsce pobytu stałego.
W godzinach pracy Urzędu Gminy Lubawa – bezpośrednio na stanowisko d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych, tel. (089) 645-54-36, pok. Nr 22.

Telefon kontaktowy

(089) 645-54-36

Adres e-mail

ewid@gminalubawa.pl

Sposób załatwienia

SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO I JEGO ODBIÓR DOKONUJE SIĘ OSOBIŚCIE.
Czas oczekiwania na wydanie dowodu osobistego wynosi – 1 miesiąc.

UWAGI:
Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
1)od ukończenia 18 roku życia;
2)od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.

• Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od ukończenia 13 roku życia.
• Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.
3)Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania.
4)Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 18 roku życia, jest ważny 5 lat od daty jego wydania.
5)Dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 65 rok życia, jest ważny na czas nieoznaczony, jeżeli osoba ta zwróciła się o wydanie dowodu osobistego z takim terminem ważności.

- Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego, wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych - odpowiednio rodzica albo opiekuna lub kuratora ustanowionego przez sąd, w urzędzie obsługującym organ gminy lub w urzędzie konsularnym.

- Zawiadomienie to składa się w formie pisemnej. Zawiadamiający jest obowiązany podać imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki posiadacza utraconego dowodu osobistego oraz wystawcę dowodu osobistego.

- Organ gminy lub konsul wydaje osobie zawiadamiającej wolne od opłaty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego zawierające dane identyfikacyjne podane przez zawiadamiającego oraz wzmiankę o podstawie ustalenia tożsamości.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, tel. (089) 645-54-36, pok. Nr 22.

Wymagane Dokumenty

1.Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
Druk dowody wniosek (do pobrania załącznik)
2.Dwie wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiające tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami
w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy
3.Potwierdzenie uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego lub dokument uzasadniający zwolnienie z opłaty
4.Odpis skrócony aktu urodzenia - jeżeli nie został sporządzony w USC
w Lubawie, w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa;
5.Odpis skrócony aktu małżeństwa.
6.Zameldowanie na pobyt stały na terenie Gminy Lubawa
7.Dotychczasowy dowód osobisty (do wglądu)

•Jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwość co do obywatelstwa osoby, na żądanie organu gminy, do wniosku dołącza się dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa.
•Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją w okularach z ciemnymi szkłami.
W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie
o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu
o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
•Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej

UWAGA:
Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
1)osoby małoletniej, która nie ukończyła 13. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;
2)osoby małoletniej, która ukończyła 13. rok życia, a nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd;
3)osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;
4)osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.

Czas realizacji

Czas oczekiwania na wydanie dowodu osobistego wynosi – 1 miesiąc.

Opłaty

Dowód osobisty wydaje się po uiszczeniu należnej opłaty stanowiącej równowartość kosztów jego wydania.
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa i jest ustalona w wysokości: 30,00 zł, (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30.11.2000 r., w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego Dz. U. z 2000 r. Nr 105 poz. 1110);
Opłaty za wydanie dowodu osobistego należy dokonać:
- w KASIE Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo nr 73, (blok A, I piętro, pok. 9-10; godziny otwarcia – poniedziałek 9.00-16.00; wtorek-piątek 8.00-14.00).

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 983).
2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. Nr 105, poz. 1110 z późn. zm.).
3.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 47, poz. 384).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony