Zamówienia publiczne
Szczegóły informacji
Obsługa bankowa budżetu Gminy Lubawa
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Wójt Gminy Lubawa
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 125021-2016
Termin składania ofert / wniosków: 2016-07-18 12:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2016-07-18 12:30:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa, sekretariat
Ogłoszono dnia: 2016-07-07 przez Łukasz Zieliński
Treść:
1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Gminy Lubawa.
2. Zakres zamówienia obejmuje usługi wymienione w załączniku nr 5 do SIWZ tj. m.in.:
a) otwarcie i prowadzenie następujących rachunków bankowych:
• rachunków bieżących Gminy Lubawa – jako jednostki samorządu terytorialnego oraz jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych, wymienionych w załączniku nr 6 do SIWZ,
• rachunków pomocniczych Gminy Lubawa – jako jednostki samorządu terytorialnego oraz jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki, m.in. rachunków dochodów własnych, rachunków funduszy celowych, rachunków wyodrębnionych,
• możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie,
• potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych bez opłat i prowizji,
• naliczanie i kapitalizowanie odsetek od środków na rachunkach powinno następować co miesiąc, ostatniego dnia miesiąca. Wysokość oprocentowania środków wyznaczana będzie każdego miesiąca, jako iloczyn średniej arytmetycznej wysokości stawki WIBID 1M z miesiąca poprzedniego oraz współczynnika, określonego w złożonej przez Bank ofercie. W przypadku likwidacji stawki WIBID 1M, zostanie ona zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBID 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBID 1M. O wysokości oprocentowania Bank zawiadomi Zamawiającego faksem, jeżeli informacja ta nie jest ujęta w wyciągach bankowych;
b) realizację zleceń płatniczych – przelewów przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej (do czasu wdrożenia systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych we wszystkich jednostkach organizacyjnych) – na następujących zasadach:
• przelewy dokonywane wewnątrz Banku muszą być realizowane w czasie rzeczywistym oraz bez opłat i prowizji,
• przelewy wychodzące do innego Banku złożone do godziny 14:00 powinny być zrealizowane w tym samym dniu roboczym;
c) realizację zleceń płatniczych również z wpływów bieżących;
d) księgowanie na rachunkach z datą wpłaty, dokonywanych przez Zamawiającego wpłat bezpośrednio wpłacanych w kasie Banku, stanowiących wpłaty gotówkowe przyjęte w kasach Gminy, bez opłat i prowizji;
e) „Zerowanie” rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, zgodnie z dyspozycjami Urzędu Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach (np. odsetki bankowe) na rachunek bieżący Urzędu Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego, bez opłat i prowizji;
f) przeksięgowanie w dniu 31 grudnia skapitalizowanych odsetek bankowych z określonych rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy na dzień 31 grudnia każdego roku na wskazany przez kierowników jednostek rachunek bankowy dochodów budżetowych, bez opłat i prowizji;
g) dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku (jednostki organizacyjne związane z budżetem Gminy): wypłaty gotówkowe do 20.000 zł powinny być dokonywane bez konieczności uprzedniego telefonicznego zgłoszenia; wpłaty i wypłaty gotówkowe bez opłat i prowizji;
h) zapewnienie do dyspozycji Zamawiającego dziennego stanu gotówki banknotów i bilonu o nominałach: 50 zł; 20 zł; 10 zł; 5 zł; 2 zł; 1 zł; 0,50 zł; 0,20 zł po 100 sztuk każdego z wymienionych nominałów;
i) przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego (stanowiących dochód budżetu Gminy), bez pobierania opłat i prowizji.
j) potwierdzanie, bez opłat i prowizji:
• Urzędowi Gminy Lubawa – jako jednostce samorządu terytorialnego oraz jako jednostce budżetowej – wyciągiem w systemie bankowości elektronicznej i w formie papierowej stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia,
• innym jednostkom organizacyjnym Gminy Lubawa stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia wyciągiem w formie elektronicznej i w formie papierowej. Dla jednostek, które nie posiadają rachunków objętych systemem bankowości elektronicznej wyciągi będą sporządzane w formie papierowej;
k) realizowanie zleceń stałych, a w tym obciążania rachunku spłatami rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów, wg harmonogramu dostarczonego przez Zamawiającego, bez opłat i prowizji;
l) udzielanie „na hasło” osobom upoważnionym przez Posiadacza Rachunku informacji telefonicznych o stanie salda na rachunkach i wszelkich operacjach przeprowadzonych danego dnia – jeżeli jednostka nie wdrożyła systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, bez opłat i prowizji;
m) zapewnienie możliwości uzyskiwania przez Skarbnika Gminy lub osobę przez niego upoważnioną informacji o stanie rachunków jednostek organizacyjnych wymienionych w załączniku nr 6 do SIWZ, bez opłat;
n) uruchomienie oddzielnej kasy do obsługi wypłaty świadczeń dla osób trzecich zlecanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Lubawa – ok. 40 osób miesięcznie bez opłat i prowizji;
o) wprowadzenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych (zgodnego ze standardem IBAN ), bez dodatkowych opłat;
p) wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Lubawa, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania, bez opłat i prowizji.
W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności:
• dostępność systemu bankowości elektronicznej poprzez sieć szerokopasmową w każdym dniu roboczym przez 24 godziny,
• importowanie płatności w postaci pliku zbiorczego,
• uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych,
• tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych,
• przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów,
• składanie poleceń przelewu, w tym: poleceń przelewów do ZUS i US, przelewu zagranicznego, ze wszystkich w/w rachunków w ramach dostępnych środków,
• wykonywanie przelewów z przyszłą datą realizacji,
• uzyskiwanie raportów o zrealizowanych operacjach,
• możliwość eksportu/importu danych do pliku tekstowego w odpowiednim formacie,
• realizację grup zleceń maksymalnie w ciągu 15 minut w systemie bankowości elektronicznej,
• pełną informację o procesie autoryzacji zleceń, poprzez podanie daty i godziny zlecenia przez każdą z osób,
• generowanie (wydruk) wyciągów nie wymagających stempla bankowego,
• potwierdzenie zrealizowania przelewu w systemie on–line (po realizacji przelewu natychmiastowa informacja w systemie bankowości elektronicznej,
• umożliwienie równocześnie (w tym samym czasie) wykonywania operacji na różnych rachunkach jednostki,
• zakładanie lokat negocjowanych,
• pełną informację o lokatach, możliwość zarządzania lokatami, w tym otrzymanie wyciągu, z rachunku lokaty w postaci elektronicznej (preferowany format PDF lub CSV),
• przechowywanie wysyłanych przelewów i wyciągów w archiwum systemu,
• umożliwienie Skarbnikowi Gminy dostępu do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych,
• przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi systemu;
• nadawanie uprawnień użytkownikom systemu elektronicznego w dowolnym momencie obowiązywania umowy, zmiana tych uprawnień poprzez wydanie dyspozycji bez opłat i prowizji,
• umożliwienie użytkownikowi dysponowania podpisem elektronicznym;
q) możliwość deponowania środków na lokatach terminowych, w tym:
• automatycznego (bez dodatkowych formalności) lokowania w Banku, na lokatach, środków pieniężnych znajdujących się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach na koniec dnia – ostatnia operacja danego dnia, bez opłat i prowizji, (pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego). Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami będzie pierwszą operacją na rachunku podstawowym następnego dnia,
• przyjmowania zleceń utworzenia lokat bankowych na warunkach negocjowanych przez telefon z możliwością uzupełnienia wszystkich formalności pisemnych w terminie późniejszym, bez opłat i prowizji.
r) udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego;
s) wprowadzenie terminali płatniczych w trakcie trwania obsługi;
t) wydawanie blankietów czekowych lub obsługa na zamówienie bez blankietów czekowych zgodnie z potrzebami Zamawiającego, bez opłat i prowizji;
u) wyznaczenie jednego doradcy klienta – dla Urzędu Gminy i innych jednostek organizacyjnych Gminy. Doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy Wykonawcy;
3. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał co najmniej jedną placówkę w Lubawie.
4. Oferta Wykonawcy winna uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy.
2. Zakres zamówienia obejmuje usługi wymienione w załączniku nr 5 do SIWZ tj. m.in.:
a) otwarcie i prowadzenie następujących rachunków bankowych:
• rachunków bieżących Gminy Lubawa – jako jednostki samorządu terytorialnego oraz jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych, wymienionych w załączniku nr 6 do SIWZ,
• rachunków pomocniczych Gminy Lubawa – jako jednostki samorządu terytorialnego oraz jako jednostki budżetowej i innych jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki, m.in. rachunków dochodów własnych, rachunków funduszy celowych, rachunków wyodrębnionych,
• możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie,
• potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych bez opłat i prowizji,
• naliczanie i kapitalizowanie odsetek od środków na rachunkach powinno następować co miesiąc, ostatniego dnia miesiąca. Wysokość oprocentowania środków wyznaczana będzie każdego miesiąca, jako iloczyn średniej arytmetycznej wysokości stawki WIBID 1M z miesiąca poprzedniego oraz współczynnika, określonego w złożonej przez Bank ofercie. W przypadku likwidacji stawki WIBID 1M, zostanie ona zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBID 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBID 1M. O wysokości oprocentowania Bank zawiadomi Zamawiającego faksem, jeżeli informacja ta nie jest ujęta w wyciągach bankowych;
b) realizację zleceń płatniczych – przelewów przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej (do czasu wdrożenia systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych we wszystkich jednostkach organizacyjnych) – na następujących zasadach:
• przelewy dokonywane wewnątrz Banku muszą być realizowane w czasie rzeczywistym oraz bez opłat i prowizji,
• przelewy wychodzące do innego Banku złożone do godziny 14:00 powinny być zrealizowane w tym samym dniu roboczym;
c) realizację zleceń płatniczych również z wpływów bieżących;
d) księgowanie na rachunkach z datą wpłaty, dokonywanych przez Zamawiającego wpłat bezpośrednio wpłacanych w kasie Banku, stanowiących wpłaty gotówkowe przyjęte w kasach Gminy, bez opłat i prowizji;
e) „Zerowanie” rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, zgodnie z dyspozycjami Urzędu Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach (np. odsetki bankowe) na rachunek bieżący Urzędu Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego, bez opłat i prowizji;
f) przeksięgowanie w dniu 31 grudnia skapitalizowanych odsetek bankowych z określonych rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy na dzień 31 grudnia każdego roku na wskazany przez kierowników jednostek rachunek bankowy dochodów budżetowych, bez opłat i prowizji;
g) dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku (jednostki organizacyjne związane z budżetem Gminy): wypłaty gotówkowe do 20.000 zł powinny być dokonywane bez konieczności uprzedniego telefonicznego zgłoszenia; wpłaty i wypłaty gotówkowe bez opłat i prowizji;
h) zapewnienie do dyspozycji Zamawiającego dziennego stanu gotówki banknotów i bilonu o nominałach: 50 zł; 20 zł; 10 zł; 5 zł; 2 zł; 1 zł; 0,50 zł; 0,20 zł po 100 sztuk każdego z wymienionych nominałów;
i) przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich na rachunki Zamawiającego (stanowiących dochód budżetu Gminy), bez pobierania opłat i prowizji.
j) potwierdzanie, bez opłat i prowizji:
• Urzędowi Gminy Lubawa – jako jednostce samorządu terytorialnego oraz jako jednostce budżetowej – wyciągiem w systemie bankowości elektronicznej i w formie papierowej stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia,
• innym jednostkom organizacyjnym Gminy Lubawa stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia wyciągiem w formie elektronicznej i w formie papierowej. Dla jednostek, które nie posiadają rachunków objętych systemem bankowości elektronicznej wyciągi będą sporządzane w formie papierowej;
k) realizowanie zleceń stałych, a w tym obciążania rachunku spłatami rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów, wg harmonogramu dostarczonego przez Zamawiającego, bez opłat i prowizji;
l) udzielanie „na hasło” osobom upoważnionym przez Posiadacza Rachunku informacji telefonicznych o stanie salda na rachunkach i wszelkich operacjach przeprowadzonych danego dnia – jeżeli jednostka nie wdrożyła systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, bez opłat i prowizji;
m) zapewnienie możliwości uzyskiwania przez Skarbnika Gminy lub osobę przez niego upoważnioną informacji o stanie rachunków jednostek organizacyjnych wymienionych w załączniku nr 6 do SIWZ, bez opłat;
n) uruchomienie oddzielnej kasy do obsługi wypłaty świadczeń dla osób trzecich zlecanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Lubawa – ok. 40 osób miesięcznie bez opłat i prowizji;
o) wprowadzenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych (zgodnego ze standardem IBAN ), bez dodatkowych opłat;
p) wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Lubawa, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania, bez opłat i prowizji.
W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności:
• dostępność systemu bankowości elektronicznej poprzez sieć szerokopasmową w każdym dniu roboczym przez 24 godziny,
• importowanie płatności w postaci pliku zbiorczego,
• uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych,
• tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych,
• przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów,
• składanie poleceń przelewu, w tym: poleceń przelewów do ZUS i US, przelewu zagranicznego, ze wszystkich w/w rachunków w ramach dostępnych środków,
• wykonywanie przelewów z przyszłą datą realizacji,
• uzyskiwanie raportów o zrealizowanych operacjach,
• możliwość eksportu/importu danych do pliku tekstowego w odpowiednim formacie,
• realizację grup zleceń maksymalnie w ciągu 15 minut w systemie bankowości elektronicznej,
• pełną informację o procesie autoryzacji zleceń, poprzez podanie daty i godziny zlecenia przez każdą z osób,
• generowanie (wydruk) wyciągów nie wymagających stempla bankowego,
• potwierdzenie zrealizowania przelewu w systemie on–line (po realizacji przelewu natychmiastowa informacja w systemie bankowości elektronicznej,
• umożliwienie równocześnie (w tym samym czasie) wykonywania operacji na różnych rachunkach jednostki,
• zakładanie lokat negocjowanych,
• pełną informację o lokatach, możliwość zarządzania lokatami, w tym otrzymanie wyciągu, z rachunku lokaty w postaci elektronicznej (preferowany format PDF lub CSV),
• przechowywanie wysyłanych przelewów i wyciągów w archiwum systemu,
• umożliwienie Skarbnikowi Gminy dostępu do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych,
• przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi systemu;
• nadawanie uprawnień użytkownikom systemu elektronicznego w dowolnym momencie obowiązywania umowy, zmiana tych uprawnień poprzez wydanie dyspozycji bez opłat i prowizji,
• umożliwienie użytkownikowi dysponowania podpisem elektronicznym;
q) możliwość deponowania środków na lokatach terminowych, w tym:
• automatycznego (bez dodatkowych formalności) lokowania w Banku, na lokatach, środków pieniężnych znajdujących się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach na koniec dnia – ostatnia operacja danego dnia, bez opłat i prowizji, (pod warunkiem uruchomienia takiej opcji przez Zamawiającego). Powrót środków pieniężnych z lokaty wraz z należnymi odsetkami będzie pierwszą operacją na rachunku podstawowym następnego dnia,
• przyjmowania zleceń utworzenia lokat bankowych na warunkach negocjowanych przez telefon z możliwością uzupełnienia wszystkich formalności pisemnych w terminie późniejszym, bez opłat i prowizji.
r) udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego;
s) wprowadzenie terminali płatniczych w trakcie trwania obsługi;
t) wydawanie blankietów czekowych lub obsługa na zamówienie bez blankietów czekowych zgodnie z potrzebami Zamawiającego, bez opłat i prowizji;
u) wyznaczenie jednego doradcy klienta – dla Urzędu Gminy i innych jednostek organizacyjnych Gminy. Doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy Wykonawcy;
3. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał co najmniej jedną placówkę w Lubawie.
4. Oferta Wykonawcy winna uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy.