Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz ochrony przeciwpożarowej

Miejsce pracy: Urząd Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: Samodzielne stanowisko pracy

Data udostępnienia: 2021-09-02

Ogłoszono dnia: 2021-09-02

Termin składania dokumentów: 2021-09-15 15:00:00

Nr ogłoszenia: Or.2110.4.2021

Zlecający: Wójt Gminy Lubawa

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Kandydat musi spełniać wymogi określone w art. 6 ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1282).
  1. ma obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  2. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  3. posiada wykształcenie wyższe o kierunku:  bezpieczeństwo narodowe lub wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe lub studia wojskowe- umożliwiające wykonywanie zadań na w/w stanowisku lub studia wyższe plus studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa publicznego lub p/pożarowego, zarządzania kryzysowego;
  4. minimum 3 letni staż pracy (dodatkowo punktowany - staż pracy w administracji publicznej);
  5. znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego i stanu klęski żywiołowej, spraw obronnych i wojskowych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw;
  6. nieposzlakowana opinia;
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku (brak przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku).
 
b. Wymagania dodatkowe:
  1. dyspozycyjność – całodobowe dyżury w sytuacji uruchomienia stałego dyżuru;
  2. doświadczenia zawodowe w jednostkach samorządowych;
  3. zdolność szybkiego przyswajania wiedzy i podejmowania decyzji;
  4. bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie: aplikacji biurowych, edytora tekstu, poczty elektronicznej;
  5. umiejętność organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole;
  6. wysoka kultura osobista, obowiązkowość, dyskrecja,  rzetelność, dyspozycyjność;
  7. umiejętność skutecznej komunikacji, przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
  8. odporność na stres;
  9. znajomość struktury organizacyjnej urzędu.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Z  zakresu zarządzania kryzysowego:
1.  Kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
2. Realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego;
b)  opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego,
3.  Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;
4.  Wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
5.  Zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
6.  Współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
7. Organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
8. Udział w pracach gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
9.  Zapewnienie na obszarze gminy realizacji następujących zadań:
a) całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowanie prowadzonych czynności;
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
d) współpracę z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
f) realizację zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
 
2. Z zakresu obrony cywilnej:
1. Opracowywanie i prowadzenie stałej aktualizacji dokumentacji oraz realizacja zadań w dziedzinie obrony cywilnej, a w szczególności:
a)  planu działania w dziedzinie obrony cywilnej,
b) planu ewakuacji - przyjęcia ludności oraz organizacji „Zespołu ds. ewakuacji - przyjęcia ludności”,
c) planu ochrony dóbr kultury,
d)  organizacji Zespołu Kierowania 
e)  kalendarzowego planu zamierzeń,
f)  roboczego planu szkoleń (dzienniki szkolenia formacji, Zespołu Kierowania i pracowników Urzędu),
g) planu szkoleń ludności z zakresu powszechnej samoobrony,
h) planu świadczeń - rejestru wydanych decyzji i wezwań oraz egzemplarzy wydanych decyzji,
i)   dokumentacji drużyny Wykrywania i Alarmowania oraz zapewnienie ciągłości działania d.w a., środków alarmowania i prowadzenia okresowych treningów,
j)   dokumentacji materiałowej - ewidencyjnej i normatywnej,
k) zabezpieczenia inżynieryjno - technicznego:
- budowle ochronne,
- zabezpieczenia w wodę,
- zabezpieczenia w energię elektryczną,
- ochrony zakładów pracy,
2. Dokonywanie systematycznej oceny stanu przygotowań OC.
3. Pracownik ponosi odpowiedzialność materialną za sprzęt OC.
 
3. Z zakresu spraw obronnych:
1.Opracowywanie i prowadzenie stałej aktualizacji dokumentacji oraz realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, a w szczególności:
a) regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas „W”,
b) dokumentacji Stałego Dyżuru,
c) dokumentacji podwyższenia gotowości obronnej (zbiorcze zestawy zadań oraz karty realizacji zadań),
d) planu szczególnej ochrony obiektu Urzędu,
e) rocznych planów realizacji zadań obronnych,
f) dokumentacji Akcji Kurierskiej oraz organizacji AK,
g) dokumentacji w sprawach reklamacji,
h) rocznego planu szkoleń - obsady Stałego Dyżuru, Kurierów AK oraz pracowników Urzędu.
2.  Realizacja czynności zleconych związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałaniem w tych sprawach z organami wojskowymi.
3. Przeprowadzenie rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenie ewidencji wojskowej.
4.  Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej w tym rozplakatowanie obwieszczeń w sprawie przeprowadzenia rejestracji.
5.  Prowadzenie rejestru osób poszukiwanych, które nie zgłosiły się do rejestracji i kwalifikacji wojskowej.
6. Ścisła współpraca z właściwą Wojskową Komendą Uzupełnień.
 
4. Z zakresu ochrony przeciwpożarowej:
1. Opracowywanie potrzeb wodnych do celów gaśniczych.
2. Prowadzenie działań zmierzających do zapewnienia ochotniczym strażom pożarnym środków alarmowania i łączności, zaplecza technicznego oraz sprzętu do etatowego wyposażenia jednostek wg kategorii i poszczególnych jednostek.
3. Prowadzenie rejestru Ochotniczych Straży Pożarnych.
4. Przyjmowanie zgłoszeń o powołaniu nowych jednostek OSP.
5. Rejestrowanie Ochotniczych Straży Pożarnych.
6. Prowadzenie działań mających na celu utrzymanie w ciągłej sprawności stanu gotowości operacyjno - technicznej jednostek OSP poprzez szkolenia, ćwiczenia, zawody sportowo - pożarnicze.
7. Ubezpieczeń pojazdów strażackich oraz członków OSP.
8.  Organizowanie w razie potrzeby pomocy sprzętowej i ludzkiej dla jednostek straży pożarnych na wypadek większych akcji pożarowych, klęsk żywiołowych  itp.
 9. Opracowywanie programów ochrony przeciwpożarowej oraz konsultowanie ich z Zarządem  Oddziału Gminnego Związku OSP i Komendą Powiatową PSP
10.Propagowanie zagadnień ochrony przeciwpożarowej, a szczególności przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
11.Przegotowywanie materiałów, harmonogramów oraz organizacja zebrań sprawozdawczych w jednostkach OSP.
12.Opracowywanie wniosków budżetowych dotyczących utrzymania, wyposażania, zapewnienia gotowości bojowej i wyszkolenia jednostek OSP.
13.Dokonywanie rozliczeń ekwiwalentu dla członków OSP za udział  w szkoleniach  i działaniach ratowniczo - gaśniczych.
   14.Ścisła współpraca z Powiatową Komendą PSP.
 
5. W zakresie udostępniania informacji publicznej obejmującej w szczególności zagadnienia z własnego stanowiska poprzez
  1. Redagowanie  strony Biuletynu Informacji publicznej (BIP);
  2. Zamieszczanie informacji publicznej, w tym dokumentów urzędowych w BIP;
  3. Udostępnianie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystania;
  4. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek;
  5. Przekazywanie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystania na wniosek;
  6. Kontroli dziennika BIP, w który odnotowane są zmiany w treści informacji publicznej udostępnianych w BIP oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione, w każdy dzień powszedni.
6. W zakresie ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz innych spraw:
1. Współpraca z organami sprawiedliwości i policji w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
2. Uczestniczenie w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego w zakresie i na zasadach określonych dla organów samorządu terytorialnego w ustawie o Policji oraz innych przepisach.
3.Obsługa techniczna samorządu mieszkańców sołectw (zgodnie z ustalonym harmonogramem).
4.Wykonywanie innych czynności zleconych przez swoich przełożonych, wynikających z charakteru wykonywania pracy.
 
7. Współudział w koordynacji systemu kontroli zarządczej.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Praca w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo 73.
  2. Miejsce wykonywania pracy znajduje się  w budynku „B” w piwnicy – wejście  po schodach.
  3. Brak windy w budynku, (co może stanowić istotne utrudnienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową).
  4. Charakter stanowiska pracy:  praca jednozmianowa, bezpieczne warunki pracy na stanowisku, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  5. Stanowisko pracy wyposażone jest w niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

mniej niż 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem;
  2. list motywacyjny;
  3. życiorys zawodowy – curriculum vitae (CV);
  4. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z dokładnym opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej;
  5. kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających posiadane wykształcenie;
  6. kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń  oraz innych dokumentów potwierdzających  doświadczenie zawodowe, posiadane  kwalifikacje, ukończone  kursy, szkolenia, umiejętności i referencje (oryginały dokumentów do wglądu);
  7. oświadczenie kandydata, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowego oraz czy nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, lub zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie kandydata, o posiadaniu  pełnej zdolność do czynności prawnych  oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie o braku przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  10. w przypadku ubiegania się o zatrudnienie osoby posiadającej orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa    w art. 13a ust. 2 ustawy  z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych);
  11. oświadczenie kandydata  o  zapoznaniu się  z klauzulą informacyjną o  przetwarzaniu  danych osobowych  kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie- (RODO), stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-09-15 15:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne (oferty) należy składać w zamkniętej kopercie  z dopiskiem: Nabór  na wolne stanowisko urzędnicze ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz ochrony przeciwpożarowej.  wraz  z podaniem danych kontaktowych kandydata
  • do skrzynki podawczej w budynku B Urzędu Gminy Lubawa z siedzibą  w Fijewie, Fijewo 73, 14-260 Lubawa;
  • pocztą elektroniczną na adres: urzad@gminalubawa.pl  w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego;
  • lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu  Gminy Lubawa,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 września 2021 roku (środa) do godziny 15:00.
c. Miejsce:
Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa

VII. Informacje dodatkowe:

  • aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne, niespełniające określonych w ogłoszeniu wymagań kwalifikacyjnych oraz złożone lub przesłane po wyżej określonym terminie (decyduje data faktycznego  wpływu  oferty do Urzędu, a nie data stempla pocztowego), nie będą rozpatrywane;
  • wymagane oświadczenia, życiorys i list motywach  muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata;
  • osoby ubiegające się  o zatrudnienie  mają prawo  do dostępu do podanych dobrowolnie swoich danych  osobowych  oraz ich poprawiania;
  • osoby  zakwalifikowane w wyniku selekcji ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu Komisja Rekrutacyjna może zaprosić  na rozmowy  kwalifikacyjne (powiadomienie: telefoniczne  lub e-mailem);
  • informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lubawa  http://www.bip.gminalubawa.pl/ oraz  na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubawa - Fijewo 73 .

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Gmina Wiejska Lubawa z siedzibą w Urzędzie Gminy Fijewo 73, 14- 260 Lubawa, reprezentowana przez Wójta Gminy Wiejskiej Lubawa.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych za pośrednictwem e-mail: iod@gminalubawa.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Lubawa

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Lubawa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-09-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Sontowska-Pałasz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-09-02 14:13:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Magdalena Sontowska-Pałasz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-09-02 14:51:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Magdalena Sontowska-Pałasz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-10-04 15:55:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1152 raz(y)