Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Jednoosobowe Stanowiska Pracy do spraw obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2009-04-02 10:55:25
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Osoba kontaktowa
Maria Bulińska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych,
tel. (89) 645-54-36, pok. Nr 22.
tel. (89) 645-54-36, pok. Nr 22.
Telefon kontaktowy
(89) 6455436
Adres e-mail
ewid@gminalubawa.pl
Sposób załatwienia
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów
oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Nie jest wymagane osobiste zgłoszenie się.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych,
tel. (89) 645-54-36, pok. Nr 22.
tel. (89) 645-54-36, pok. Nr 22.
Wymagane Dokumenty
1.Wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu stałego” podpisany czytelnie przez właściciela, najemcę lokalu,
druk E-1 zameldowanie na pobyt stały (do pobrania załącznik)
2.Dowód osobisty osoby meldującej się (ewentualnie inny dokument stwierdzający tożsamość osoby).
3.Odpis skrócony aktu urodzenia – gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej).
4.Książeczka wojskowa (mężczyźni od 18-50 roku życia, kobiety-pielęgniarki do 40 roku życia).
druk E-1 zameldowanie na pobyt stały (do pobrania załącznik)
2.Dowód osobisty osoby meldującej się (ewentualnie inny dokument stwierdzający tożsamość osoby).
3.Odpis skrócony aktu urodzenia – gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej).
4.Książeczka wojskowa (mężczyźni od 18-50 roku życia, kobiety-pielęgniarki do 40 roku życia).
UWAGA!
Jeżeli w książeczce wojskowej znajduje się karta mobilizacyjna należy wcześniej zgłosić się do WKU – Wojskowej Komendy Uzupełnień w Ostródzie, ul. Czarnieckiego 24 (celem zgłoszenia zmiany adresu).
5.Do wglądu tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (np. umowa najmu, akt notarialny, orzeczenie sądu…).
6.Dowód osobisty właściciela, najemcy lokalu.
7.Potwierdzenie wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
6.Dowód osobisty właściciela, najemcy lokalu.
7.Potwierdzenie wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
Czas realizacji
W dniu złożenia dokumentów.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Zgodnie z art. 47 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. (Dz.U.Nr 139, poz.993 z 2006 r.) w przypadku wystąpienia wątpliwości co do zamieszkiwania osoby, Urząd może wydać decyzję o odmowie zameldowania, od której stronie służy odwołanie do Wojewody.
W przypadku zameldowania osoby na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu, podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
W tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego.
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Każdorazowa zmiana adresu pobytu stałego łączy się z koniecznością wymiany dowodu osobistego.
Osoba meldująca się na pobyt stały otrzymuje bezpłatnie poświadczenie zameldowania ważne na okres 2 m-cy.
Zgodnie z art. 47 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. (Dz.U.Nr 139, poz.993 z 2006 r.) w przypadku wystąpienia wątpliwości co do zamieszkiwania osoby, Urząd może wydać decyzję o odmowie zameldowania, od której stronie służy odwołanie do Wojewody.
W przypadku zameldowania osoby na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu, podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
W tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego.
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Każdorazowa zmiana adresu pobytu stałego łączy się z koniecznością wymiany dowodu osobistego.
Osoba meldująca się na pobyt stały otrzymuje bezpłatnie poświadczenie zameldowania ważne na okres 2 m-cy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 983).