ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Szczegóły informacji

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Zamówień Publicznych

Ogłoszono dnia: 2012-03-27 12:27:19

Termin załatwienia

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla której rejestr jest prowadzony.

Osoba kontaktowa

Joanna Chrobak

Miejsce załatwienia

              Urząd Gminy Lubawa
Stanowisko d/s działalności gospodarczej
tel. (089) 645-54-60, budynek B pok. Nr 23.

Telefon kontaktowy

(089) 645-54-60

Adres e-mail

edg@gminalubawa.pl

Sposób załatwienia

Wójt Gminy Lubawa informuje, że w dniu 1 stycznia 2012r. weszły w życie zmiany do ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach, w ramach których przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Lubawa prowadzić działalność
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany do uzyskania wpisu
do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Lubawa.


Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje na pisemny wniosek przedsiębiorcy

Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

• firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
• numer identyfikacji podatkowej NIP,
• numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
• określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Na podstawie art. 65 ust 1 pkt 5 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004r.
(Dz.U. Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.)  organ prowadzący rejestr działalności regulowanej wydaje z urzędu
zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.

Miejsce odbioru

            Urząd Gminy Lubawa
Stanowisko ds. działalności gospodarczej,
tel. (089) 645-54-60, budynek B pok. Nr 23.

Wymagane Dokumenty

Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

1.dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada
   2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz 1635 ze. zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie
   ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r.
   o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
2.oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
   właścicieli nieruchomości o następującej treści:

„Oświadczam, że:

1.dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od   właścicieli 
   nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2.znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli    
  nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze. zm.)”.

Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:

1.firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2.oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3.podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz
  pełnionej funkcji.
Druk do pobrania :  Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (do pobrania załącznik)

Czas realizacji

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, nie później  niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku
wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla której rejestr
jest prowadzony.

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 50 zł, określona na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie
skarbowej (Dz. U.  Nr 225 poz. 1635 ze zm.).

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy  o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 ze  zm.)  z opłaty są zwolnieni przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy tj. 01.01.2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych.

Uwagi

Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy
tj. 1 stycznia 2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą
wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru
działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia
2012r.
(art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz.897 ze zm.).

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:

1.posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia
  jego odpowiedniego stanu technicznego;
2.utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli    
   nieruchomości;
3.spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli    
   nieruchomości;
4.zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:

1.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji
  odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia
  27 kwietnia 2001r. o odpadach;
2.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz
  pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do
  przetwarzania odpadów komunalnych.

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze. zm.).
2.Ustawa z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych
  ustaw (Dz. U. Nr 152, poz.897 ze zm.).
3.Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1807 ze. zm.)
4.Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U.  Nr 225 poz. 1635 ze zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony