Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podatek leśny od osób fizycznychDrukuj informacjęSprawa: Podatek leśny od osób fizycznychSzczegóły informacji
Podatek leśny od osób fizycznych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Finansowo-Podatkowy
Ogłoszono dnia: 2011-06-28 11:15:55
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Osoba kontaktowa
Agnieszka Zalewska, Alina Ewertowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s wymiaru zobowiązań pieniężnych
tel. (089) 645-54-23, (089) 645-54-28, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.
tel. (089) 645-54-23, (089) 645-54-28, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.
Telefon kontaktowy
(089) 645-54-23, (089) 645-54-28
Adres e-mail
agnieszka.z@gminalubawa.pl, alina.k@gminalubawa.pl
Sposób załatwienia
Rozstrzygniecie sprawy następuje w formie decyzji przesyłanej do wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji lub przez ustanowionego pełnomocnika w terminie uzgodnionym z pracownikiem
odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.
odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s wymiaru zobowiązań pieniężnych
tel. (089) 645-54-23, (089) 645-54-28, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.
tel. (089) 645-54-23, (089) 645-54-28, pok. Nr 12 w godzinach:
poniedziałek – 8:00-16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:00 - 15:00.
Wymagane Dokumenty
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:
1.Akt notarialny
2.Informację w sprawie: podatku leśnego.
Druk do pobrania : IL-1 - Informacja w sprawie podatku leśnego (do pobrania załącznik)
Należy załączyć:
1.Akt notarialny
2.Informację w sprawie: podatku leśnego.
Druk do pobrania : IL-1 - Informacja w sprawie podatku leśnego (do pobrania załącznik)
Opłaty
Nie podlega
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję
(odwołanie składa się w Sekretariacie UG Lubawa lub pokoju Nr 12 w godzinach pracy Urzędu ).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
(odwołanie składa się w Sekretariacie UG Lubawa lub pokoju Nr 12 w godzinach pracy Urzędu ).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
Uwagi
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 7490 ze zm.)
Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w
UG - pokój Nr 12, sekretariat UG
B. Podatek leśny można umorzyć.
Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.)
Wniosek o umorzenie składa się w UG- pokój Nr 12, sekretariat UG po terminie płatności
podatku
C. Terminy płatności podatku leśnego - wymienione w decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
D. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów), kasie UG lub na konto Urzędu Gminy
Lubawa (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 7490 ze zm.)
Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w
UG - pokój Nr 12, sekretariat UG
B. Podatek leśny można umorzyć.
Podstawa prawna – art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja
podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.)
Wniosek o umorzenie składa się w UG- pokój Nr 12, sekretariat UG po terminie płatności
podatku
C. Terminy płatności podatku leśnego - wymienione w decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
D. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów), kasie UG lub na konto Urzędu Gminy
Lubawa (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
Bank BGŻ BNP Paribas S.A. oddział w Lubawie:
37 2030 0045 1110 0000 0045 2720
37 2030 0045 1110 0000 0045 2720
E. Obowiązek składania informacji IL-1 dotyczy również podatników korzystających ze
zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatku leśnym.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 465)
2) Komunikat Prezesa GUS z dnia 21.10.2013r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej wg średniej ceny drewna
uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013r. (MP.2013, poz. 828).
2) Komunikat Prezesa GUS z dnia 21.10.2013r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej wg średniej ceny drewna
uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013r. (MP.2013, poz. 828).
3) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012r., poz. 749 z późn. zm.)
4) Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.).
4) Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.).