ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownikaDrukuj informacjęSprawa: Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika

Szczegóły informacji

Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika

Wydział: Referat Organizacyjno-Oświatowy

Ogłoszono dnia: 2009-08-27 12:26:29

Termin załatwienia

Art. 35 § 3 kpa – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania , zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Osoba kontaktowa

Senkowska Żaneta

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Lubawa
        Fijewo 73
14-260 Lubawa
pokój nr 2 (budynek B- część piwniczna)

Telefon kontaktowy

89 645-54-17

Adres e-mail

urzad@gminalubawa.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Lubawa
        Fijewo 73
14-260 Lubawa
pokój nr 2 (budynek B- część piwniczna)

Wymagane Dokumenty

Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy (wzór wniosku - załącznik Nr 1) złożony
w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu zgodnie z przepisami
w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania.

Do wniosku należy dołączyć m.in.:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie warunku – pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu
  pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania
  zawodowego młodocianych,
- Kopie umowy o pracę z młodocianym pracownikiem zawartej w celu przygotowania zawodowego,
- Kopię odpowiednio dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie egzaminu, albo zaświadczenie (oryginał)
  potwierdzające zdanie tego egzaminu,
- Informacje dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej - wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS)
- wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wzór formularza - załącznik Nr 2)
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie, jakie otrzymał wnioskodawca w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych lub oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie
  albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (wzór oświadczenia – załącznik Nr 3a lub 3b)
- obowiązek informacyjny RODO (załącznik nr 4)
-  oświadczenie  - status pracodawcy (rzemieślnik)
- oświadczenie o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1–6 i 8–12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
 

Opłaty

 
Nie pobiera się

Uwagi

W jaki sposób liczyć okres 3 lat przy określeniu limitu pomocy de minimis udzielonej zgodnie z rozporządzeniem 2023/2831?
Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia 2023/2831, całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej przez jedno państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 300 000 EUR w okresie 3 lat, przy czym, zgodnie z pkt 11 preambuły do ww. rozporządzenia, „dla każdego przypadku przyznania nowej pomocy de minimis należy uwzględnić całkowitą kwotę pomocy de minimis przyznaną w ciągu minionych trzech lat”.
Oznacza to, że obecnie do ustalania dostępnego przedsiębiorstwu limitu pomocy de minimis bierze się pod uwagę 3 minione lata, a nie rok bieżący oraz 2 ostatnie lata podatkowe.
3 minione lata należy rozumieć w ten sposób, że jeśli na przykład pomoc de minimis była udzielona 5 stycznia 2024 r., uwzględnieniu podlegała pomoc de minimis i pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie udzielona przedsiębiorstwu począwszy od 5 stycznia 2021 r. do 5 stycznia 2024 r. włącznie.
Przed udzieleniem pomocy 5 stycznia 2024 r. należy upewnić się, czy wcześniej (od momentu złożenia wniosku o pomoc do momentu udzielenia pomocy, a więc także w dniu 5 stycznia 2024 r.) przedsiębiorca nie otrzymał innej pomoc de minimis, która uszczupliła przysługujący mu limit i tym samym wykluczyła możliwość udzielenia mu wnioskowanej pomocy.
Źródło: https://uokik.gov.pl/nowe-zasady-pomocy-de-minimis
 
 
Dokumenty związane z ubieganiem się o otrzymanie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych
pracowników - pomocy de minimis należy przechowywać przez okres 10 lat.

Podstawa prawna

1. Art. 122 ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r.  Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737),
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r., poz. 572),
3. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz.U z 2018 r., poz. 2010 ze zm.)
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r  w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U. z 2017 r., poz. 1644),
5 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (dz.U. z 2019 r, poz. 391)
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 grudnia 2016 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz.U. 2017 r., poz 622)
7.Ustawa z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz.U. z 2020 r., poz. 2159 ze zm.)
8. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2014 r., poz. 1543)
9. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. 2023 r., poz 702)
10. Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)
11. art. 23 Ustawy z dnia 28 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym związanym z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 2112 ze zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Lubawa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zakrzewska Renata
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-08-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Senkowska Żaneta
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-08-26 11:09:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Renata Zakrzewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-08-27 12:26:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marcin Deka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-21 09:45:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5815 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony