Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościSzczegóły informacji
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Wydział: Referat Organizacyjno-Oświatowy
Ogłoszono dnia: 2012-03-27 12:27:19
Termin załatwienia
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla której rejestr jest prowadzony.
Osoba kontaktowa
Senkowska Żaneta
Miejsce załatwienia
Związek Gmin Regionu Ostródzko - Iławskiego ''Czyste Środowisko", ul. Czarnieckiego 28, 14-100 Ostróda
Telefon kontaktowy
(89) 645-54-17
Adres e-mail
senkowska.z@gminalubawa.pl
Sposób załatwienia
W Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego z dnia 21 listopada 2023 r. poz 5616 opublikowane zostało obwieszczenie Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie ogłoszenia zmiany Statutu Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskirgo "Czyste Środowisko" z siedzibą w Ostródzie.
Z dniem ogłoszenia zmian Statutu zadanie własne gmin członkowskich, w tym także Gminy Lubawa w zakresie prowadzenia rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wykonywanie wszelkich czynności związanych z kontrolą działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości należy do Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego "Czyste Środowisko" z siedzibą w Ostródzie.
W związku z powyższym wnioski o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prosimy kierować na adres: Związek Gmin Regionu Ostródzko - Iławskiego ''Czyste Środowisko", ul. Czarnieckiego 28, 14-100 Ostróda
Miejsce odbioru
Związek Gmin Regionu Ostródzko - Iławskiego ''Czyste Środowisko", ul. Czarnieckiego 28, 14-100 Ostróda
Wymagane Dokumenty
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1.dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada
2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz 1635 ze. zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie
ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r.
o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
2.oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
1.dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2.znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze. zm.)”.
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
1.firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2.oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3.podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz
pełnionej funkcji.
1.dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada
2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz 1635 ze. zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie
ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r.
o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
2.oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
1.dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2.znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze. zm.)”.
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
1.firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2.oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3.podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz
pełnionej funkcji.
Druk do pobrania : Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (do pobrania załącznik)
Czas realizacji
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku
wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla której rejestr
jest prowadzony.
wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla której rejestr
jest prowadzony.
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 50 zł, określona na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie
skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Uwagi
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawy
tj. 1 stycznia 2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą
wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru
działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia
2012r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r., poz. 399).
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1.posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia
jego odpowiedniego stanu technicznego;
2.utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
3.spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
4.zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji
odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001r. o odpadach;
2.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz
pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do
przetwarzania odpadów komunalnych.
tj. 1 stycznia 2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą
wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru
działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia
2012r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r., poz. 399).
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1.posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia
jego odpowiedniego stanu technicznego;
2.utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
3.spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
4.zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji
odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001r. o odpadach;
2.przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz
pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do
przetwarzania odpadów komunalnych.
Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399).
2.Ustawa z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 87).
3.Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2024 r., poz. 236 ze zm.)
4.Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz 2111).
2.Ustawa z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 87).
3.Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2024 r., poz. 236 ze zm.)
4.Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz 2111).
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Lubawa |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Chrobak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-01 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Senkowska Żaneta |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-03-27 11:58:47 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Deka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-03-27 12:27:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Deka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-04-03 09:13:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2770 raz(y) |