Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: Or.2110.1.2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: Or.2110.1.2022Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki lokalowej, geodezji i działalności gospodarczej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie
Wymiar etatu: 1/1
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Zamówień Publicznych
Data udostępnienia: 2022-07-08
Ogłoszono dnia: 2022-07-08
Termin składania dokumentów: 2022-07-19 15:00:00
Nr ogłoszenia: Or.2110.1.2022
Zlecający: Wójt Gminy Lubawa
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Kandydat musi spełniać wymogi określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530).
- ma obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
- nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada wykształcenie wyższe stosowne do opisu stanowiska, umożliwiające wykonywanie zadań na w/w stanowisku;
- minimum 3 letni staż pracy w administracji publicznej;
- znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: ustawy prawo przedsiębiorców, o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, prawo geodezyjne i kartograficzne, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o bezpieczeństwie imprez masowych, prawo o zgromadzeniach, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku (brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku).
b. Wymagania dodatkowe:
- preferowane wykształcenie wyższe z zakresu: gospodarki przestrzennej lub gospodarki nieruchomościami lub zarządzania i obrotu nieruchomościami lub ekonomii;
- zdolność szybkiego przyswajania wiedzy i podejmowania decyzji;
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie: aplikacji biurowych, edytora tekstu, poczty elektronicznej;
- umiejętność organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole;
- wysoka kultura osobista, obowiązkowość, dyskrecja, rzetelność, dyspozycyjność;
- umiejętność skutecznej komunikacji, przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły;
- odporność na stres;
- znajomość struktury organizacyjnej urzędu.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.W zakresie gospodarki nieruchomościami:
- przygotowywanie projektu uchwał w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami i stosowania bonifikat,
- wypłacanie odszkodowań za przejmowane grunty, wydzielane pod budowę dróg,
- tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy wsi,
- przygotowywanie dla utworzonych zasobów gruntów, przed przystąpieniem do ich zabudowy, opracowania geodezyjnego i projektowego oraz projektów podziałów nieruchomości,
- ustalenie w oparciu o opinie rzeczoznawcy cen działki przeznaczonej pod budowę domów lub budynków nabywanej lub otrzymywanej w użytkowanie wieczyste przez osoby fizyczne w zamian za przeniesienie własności bądź wywłaszczania nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne,
- załatwianie z urzędu spraw nabywania działek przez osoby uprawnione, które były właścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości położonych na obszarach, na których realizowane ma być skoncentrowane budownictwo jednorodzinne,
- korzystanie z prawa pierwokupu nieruchomości,
- składanie oświadczeń o wykonaniu prawa pierwokupu,
- gospodarka gruntami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie sprzedaży nieruchomości,
- zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste oraz powierzanie sprawowania tego zarządu nieodpłatnie utworzonemu w tym celu przedsiębiorstwu lub innej jednostce organizacyjnej, z załączeniem czynności wymagających decyzji administracyjnych,
- zarządzanie gruntami zabudowanymi budynkami mieszkalnymi oraz innymi budynkami związanymi z wykonywaniem zarządu i eksploatacją budynków mieszkalnych,
- dokonywanie zamiany gruntów,
- skreślanie udziału we współużytkowaniu wieczystym gruntu przy sprzedaży lokali,
- opracowywanie projektów decyzji o zmianie wielkości udziałów właścicieli poszczególnych lokali we współwłasności domu oraz we współużytkowaniu gruntu po dokonaniu przebudowy, podbudowy lub rozbudowy,
- przygotowywanie projektu decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów stosownie do art. 240 Kodeksu Cywilnego,
- przyjmowanie zgłoszeń roszczeń o odszkodowanie od osób, którym przysługiwało ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomościach oddanych w użytkowanie wieczyste,
- występowanie z wnioskami o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste,
- przekazywanie nabywcom lokali ułamkowej części gruntu w użytkowanie wieczyste oraz wygaszanie prawa zarządu tej części gruntu,
- orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania,
- orzekanie o wygaśnięciu prawa zarządu,
- przyjmowanie wniosków o przejęcie zbędnych nieruchomości lub ich części,
- wprowadzanie opłat rocznych za niewykorzystanie gruntu zgodnie z przeznaczeniem,
- organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
- przygotowywanie projektu decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości,
- scalanie i wymiana gruntów,
- nadzór nad cywilno-prawnym obrotem nieruchomościami rolnymi,
- przygotowywanie projektu porozumień-umów dotyczących ustanowienia służebności przejazdu i przechodu, służebności przesyłu zarówno odpłatnych jak i nieodpłatnych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Wiejskiej Lubawa.
2. W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
- podejmowanie działań w celu zapewnienia racjonalnego wykorzystania i ochrony gruntów rolnych a w szczególności:
- wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
- udzielanie informacji o warunkach wyłączenia gruntów z produkcji na wniosek osoby ubiegającej się o wyłączenie.
2. przygotowywanie na wniosek starosty projektu opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania.
3. W zakresie gospodarki lokalowej:
- przygotowywanie projektów umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe,
- przygotowywanie danych do projektu zarządzenia wójta w sprawie określenia stawek czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe,
- przygotowywanie danych do projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
- prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych,
- ustanowienie własności lokali oraz określenie sposobu zarządu nieruchomością wspólną,
- prowadzenie ewidencji kosztów utrzymania budynków komunalnych,
- wystawianie faktur VAT oraz rachunków uproszczonych w szczególności za usługi związane z wynajmem lokali mieszkalnych i użytkowych.
4. W zakresie prawa geodezyjnego i kartograficznego:
- przygotowywanie projektu postanowienia o wszczęciu postępowania w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
- przygotowywanie projektu decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości.
5. W zakresie działalności gospodarczej:
- przyjmowanie, przesyłanie i niszczenie wniosków o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej,
- dokonywanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, działających na terenie gminy,
- organizowanie publicznego transportu zbiorowego, planowanie rozwoju transportu oraz zarządzanie publicznym transportem zbiorowym,
- przygotowanie projektu decyzji administracyjnej potwierdzającej zgłoszenie przewozu lub odmawiającej wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
- przygotowywanie projektu decyzji administracyjnej o udzieleniu, odmawianiu udzielenia, zmianie lub cofaniu licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym liniach komunikacyjnych na obszarze gminy,
- prowadzenie ewidencji pól biwakowych,
- przygotowanie projektu uchwał rady gminy w sprawie:
- wykazu kąpielisk,
- określenia dni i godzin otwierania oraz zamykania aptek, placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności na terenie gminy,
9. prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie nie będące hotelami,
10. przygotowanie projektu decyzji – zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
- prowadzenia zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
11. prowadzenie rejestru działalności regulowanej.
6. Współdziałanie w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych krajowych i zagranicznych, w tym Unii Europejskiej.
7. W zakresie udostępniania informacji publicznej obejmującej zagadnienia z własnego stanowiska poprzez:
- redagowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej (BIP);
- zamieszczanie informacji publicznej, w tym dokumentów urzędowych w BIP;
- udostępnianie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystania;
- udostępnianie informacji publicznej na wniosek;
- przekazywanie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek;
- kontroli dziennika BIP, w którym odnotowane są zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w BIP oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione, w każdy dzień powszedni.
8. W zakresie innych spraw:
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, w tym przygotowywanie projektu decyzji - zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo o zgromadzeniach, w tym:
- prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zgromadzeń jako zadań zleconych gminie,
- opracowywanie projektu decyzji w zakresie zgromadzenia publicznego, jeżeli jego cel lub odbycie sprzeciwiają się ustawie „Prawo o zgromadzeniach” lub naruszają przepisy ustaw karnych bądź odbycia zgromadzenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach
3. prowadzenie rejestru komunalnych instytucji kultury,
4. wydawanie zaświadczeń wynikających z charakteru wykonywanej pracy,
5. wykonywanie innych czynności zleconych przez swoich przełożonych, wynikających z charakteru wykonywania pracy,
6. obsługa techniczna samorządu mieszkańców sołectw (zgodnie z ustalonym harmonogramem).
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- Praca w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo 73.
- Miejsce wykonywania pracy znajduje się w budynku B Urzędu Gminy Lubawa – wejście po schodach.
- Brak windy w budynku, (co może stanowić istotne utrudnienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową).
- Charakter stanowiska pracy: praca jednozmianowa, bezpieczne warunki pracy na stanowisku, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Stanowisko pracy wyposażone jest w niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
mniej niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem;
- list motywacyjny;
- życiorys zawodowy – curriculum vitae (CV);
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z dokładnym opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej;
- kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń oraz innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, posiadane kwalifikacje, ukończone kursy, szkolenia, umiejętności i referencje (oryginały dokumentów do wglądu);
- oświadczenie kandydata, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowego oraz czy nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, lub zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
- oświadczenie kandydata, o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- w przypadku ubiegania się o zatrudnienie osoby posiadającej orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych);
- oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie- (RODO), stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-07-19 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne (oferty) należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki lokalowej, geodezji i działalności gospodarczej” wraz z podaniem danych kontaktowych kandydata
- osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie, Fijewo 73, 14-260 Lubawa;
- pocztą elektroniczną na adres: urzad@gminalubawa.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego;
- lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Gminy Lubawa,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 lipca 2022 roku (wtorek) do godziny 15:00.
c. Miejsce:
Urządu Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa
VII. Informacje dodatkowe:
- aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne, niespełniające określonych w ogłoszeniu wymagań kwalifikacyjnych oraz złożone lub przesłane po wyżej określonym terminie (decyduje data faktycznego wpływu oferty do Urzędu, a nie data stempla pocztowego), nie będą rozpatrywane;
- wymagane oświadczenia, życiorys i list motywach muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata;
- osoby ubiegające się o zatrudnienie mają prawo do dostępu do podanych dobrowolnie swoich danych osobowych oraz ich poprawiania;
- osoby zakwalifikowane w wyniku selekcji ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu Komisja Rekrutacyjna może zaprosić na rozmowy kwalifikacyjne (powiadomienie: telefoniczne lub e-mailem);
- informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lubawa http://www.bip.gminalubawa.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubawa - Fijewo 73 .
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Gmina Wiejska Lubawa z siedzibą w Urzędzie Gminy Fijewo 73, 14- 260 Lubawa, reprezentowana przez Wójta Gminy Wiejskiej Lubawa.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych za pośrednictwem e-mail: iod@gminalubawa.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Lubawa