ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: Or.2110.2.2021Drukuj informację Ogłoszenie numer: Or.2110.2.2021

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Stanowisko urzędnicze ds. finansowo-podatkowych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Urząd Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: Referat Finansowo-Podatkowy

Data udostępnienia: 2021-08-05

Ogłoszono dnia: 2021-08-05

Termin składania dokumentów: 2021-08-16 16:00:00

Nr ogłoszenia: Or.2110.2.2021

Zlecający: Wójt Gminy Lubawa

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Kandydat musi spełniać wymogi określone w art. 6 ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r.  o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1282).
  1. ma obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  2. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  3. posiada wykształcenie wyższe o kierunku: administracja, ekonomia, finanse, zarządzanie;
  4. minimum 3 letni staż pracy; (dodatkowo punktowany - staż pracy w administracji publicznej);
  5. znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym, ordynacji podatkowej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o rachunkowości, ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw;
  6. nieposzlakowana opinia;
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku (brak przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku).
 
b. Wymagania dodatkowe:
  1. doświadczenie w obsłudze interesantów;
  2. wysoka kultura osobista, obowiązkowość, dyskrecja,  rzetelność, dyspozycyjność;
  3. zdolność szybkiego przyswajania wiedzy i podejmowania decyzji;
  4. odporność na stres;
  5. bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie: aplikacji biurowych, edytora tekstu, poczty elektronicznej;
  6. umiejętność skutecznej komunikacji, organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole;
  7. znajomość struktury organizacyjnej urzędu.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. W zakresie należności wchodzących w skład zobowiązania pieniężnego:
    1) prowadzenie i aktualizacja urządzeń ewidencyjno – informacyjnych tj.:
        a) ksiąg gospodarczych oraz dokumentów i materiałów pomocniczych w szczególności:
            - zbioru kart gospodarstw i kart gruntów czynnych i zlikwidowanych,
            - ewidencji właścicieli gruntów,
            - zbiorczego zestawienia pozostałości ulg inwestycyjnych,
            - dokumentacji dotyczącej zmian w posiadaniu gruntów,
        b) wykazu dzierżawców,
        c) wykazu gruntów częściowo zwolnionych od podatku,
        d) opracowywanie i wydawanie decyzji w sprawie udzielania ulgi inwestycyjnej z tytułu dokonania inwestycji w gospodarstwie rolnym,
        e) prowadzenie ewidencji nieruchomości,
     2) dokonywanie wymiaru oraz prowadzenie stosownych rejestrów:
         a) podatku rolnego,
         b) podatku leśnego,
         c) podatku od nieruchomości.
      3) umarzanie, odraczanie i rozkładanie na raty:
         a) podatku rolnego,
         b) podatku od nieruchomości,
         c) podatku leśnego.
      4) prowadzenie ewidencji odwołań i podań w przedmiocie wymiaru i załatwiania tych spraw,
      5) przygotowywanie projektu uchwał Rady Gminy:
          - w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego,
          - w sprawie określania wysokości stawek podatku od nieruchomości,
          - w sprawie trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych, na których zaprzestano          produkcji rolnej,
           - w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości,
           - w sprawie opłaty targowej.
2.  W zakresie spisu rolnego:
     1) aktualizacja danych i sporządzanie rozliczenia gruntów w ramach prac przygotowawczych do spisu rolnego,
3. W zakresie podatku od spadku i darowizn:
     1) przygotowanie projektu decyzji o zastosowanie umorzenia,
4. W zakresie podatku od posiadania psów:
    1) sporządzanie przy pomocy sołtysów i lekarzy weterynarii wykazu osób posiadających psy,
    2) prowadzenie ewidencji podatników podatku od posiadania psów,
    3) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności tego podatku i sposobu jego poboru, zarządzanie poboru tego podatku w drodze inkasa i określenie inkasentów, a także wprowadzenie ulg, zwolnień w podatku innych niż określone w ustawie,
     4) dokonywanie wymiaru w/w podatku.
5. W zakresie podatku rolnego i leśnego oraz podatku od nieruchomości od jednostek posiadających osobowość prawną
a) prowadzenia rejestru przepisów i odpisów,
b) umorzenie odraczanie i rozkładanie na raty
6. W zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- przyjmowanie od producentów rolnych wniosków o zwrot podatku w terminach od dnia 1 lutego do ostatniego dnia lutego i od dnia 1 sierpnia do dnia 31 sierpnia danego roku
- przygotowanie decyzji o zwrocie podatku
7. W zakresie wydawania zaświadczeń:
- o dochodach z gospodarstwa rolnego,
- o powierzchni gospodarstwa rolnego,
- o udzielonej pomocy de minimis,
 - o zawarciu umowy dzierżawy gruntów, zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Lubawa  w sprawie sposobu potwierdzenia zawarcia umowy dzierżawy gruntów w rozumieniu przepisów ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników. 
8. W zakresie wyborów do walnego zgromadzenia Warmińsko – Mazurskiej Izby Rolniczej.
- sporządzenie i wyłożenie do wglądu zainteresowanym, spisu osób uprawnionych do głosowania w wyborach do Walnego Zgromadzenia Warmińsko – Mazurskiej Izby Rolniczej
9. Wykonywanie innych czynności zleconych przez swoich przełożonych wynikających z charakteru wykonywanej pracy.

 

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku :
  1. Praca w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo 73.
  2. Miejsce wykonywania pracy znajduje się  w budynku „A” na piętrze – wejście  po schodach.
  3. Brak windy w budynku, (co może stanowić istotne utrudnienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową).
  4. Charakter stanowiska pracy:  praca jednozmianowa, bezpieczne warunki pracy na stanowisku, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, częsty kontakt z interesantami.
  5. Stanowisko pracy wyposażone jest w niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy.
 

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

mniej niż 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem;
  2. list motywacyjny;
  3. życiorys zawodowy – curriculum vitae (CV);
  4. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z dokładnym opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej;
  5. kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających posiadane wykształcenie;
  6. kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń  oraz innych dokumentów potwierdzających  doświadczenie zawodowe, posiadane  kwalifikacje, ukończone  kursy, szkolenia, umiejętności i referencje (oryginały dokumentów do wglądu);
  7. oświadczenie kandydata, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowego oraz czy nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, lub zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie kandydata, o posiadaniu  pełnej zdolność do czynności prawnych  oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie o braku przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  10. w przypadku ubiegania się o zatrudnienie osoby posiadającej orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa    w art. 13a ust. 2 ustawy  z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych);
  11. oświadczenie kandydata  o  zapoznaniu się  z klauzulą informacyjną o  przetwarzaniu  danych osobowych  kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie- (RODO), stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-08-16 16:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne (oferty) należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Nabór  na wolne stanowisko urzędnicze ds. finansowo-podatkowych z dnia 05.08.2021 r. 
wraz  z podaniem danych kontaktowych kandydata
  • do skrzynki podawczej w budynku B Urzędu Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie, Fijewo 73, 14-260 Lubawa;
  • pocztą elektroniczną na adres: urzad@gminalubawa.pl  w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego;
  • lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu  Gminy Lubawa,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 sierpnia 2021 roku (poniedziałek) do godziny 16:00.
c. Miejsce:
Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa

VII. Informacje dodatkowe:

  • aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne, niespełniające określonych w ogłoszeniu wymagań kwalifikacyjnych oraz złożone lub przesłane po wyżej określonym terminie (decyduje data faktycznego  wpływu  oferty do Urzędu, a nie data stempla pocztowego), nie będą rozpatrywane;
  • wymagane oświadczenia, życiorys i list motywach  muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata;
  • osoby ubiegające się  o zatrudnienie  mają prawo  do dostępu do podanych dobrowolnie swoich danych  osobowych  oraz ich poprawiania;
  • osoby  zakwalifikowane w wyniku selekcji ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu Komisja Rekrutacyjna może zaprosić  na rozmowy  kwalifikacyjne (powiadomienie: telefoniczne  lub e-mailem);
  • informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lubawa  http://www.bip.gminalubawa.pl/ oraz  na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubawa - Fijewo 73 .

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest  Gmina Wiejska Lubawa z siedzibą w Urzędzie Gminy Fijewo 73, 14- 260 Lubawa, reprezentowana przez Wójta Gminy Wiejskiej Lubawa.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych za pośrednictwem e-mail: iod@gminalubawa.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Lubawa,

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony