ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: Or.2110.1.2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: Or.2110.1.2022

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki lokalowej, geodezji i działalności gospodarczej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Urząd Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Zamówień Publicznych

Data udostępnienia: 2022-07-08

Ogłoszono dnia: 2022-07-08

Termin składania dokumentów: 2022-07-19 15:00:00

Nr ogłoszenia: Or.2110.1.2022

Zlecający: Wójt Gminy Lubawa

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Kandydat musi spełniać wymogi określone w art. 6 ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530).
  1. ma obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  2. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  3. posiada wykształcenie wyższe  stosowne do opisu stanowiska, umożliwiające wykonywanie zadań na w/w stanowisku;
  4. minimum 3 letni staż pracy w administracji publicznej;
  5. znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: ustawy prawo przedsiębiorców, o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, prawo geodezyjne i kartograficzne, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o bezpieczeństwie imprez masowych, prawo o zgromadzeniach,   kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw;
  6. nieposzlakowana opinia;
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku (brak przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku).
b. Wymagania dodatkowe:
  1. preferowane wykształcenie wyższe z zakresu: gospodarki przestrzennej lub gospodarki nieruchomościami lub zarządzania i obrotu nieruchomościami lub ekonomii;
  2. zdolność szybkiego przyswajania wiedzy i podejmowania decyzji;
  3. bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie: aplikacji biurowych, edytora tekstu, poczty elektronicznej;
  4. umiejętność organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole;
  5. wysoka kultura osobista, obowiązkowość, dyskrecja,  rzetelność, dyspozycyjność;
  6. umiejętność skutecznej komunikacji, przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły;
  7. odporność na stres;
  8. znajomość struktury organizacyjnej urzędu.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.W zakresie gospodarki nieruchomościami:
  1. przygotowywanie projektu uchwał w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami i stosowania bonifikat,
  2. wypłacanie odszkodowań za przejmowane grunty, wydzielane pod budowę dróg,
  3. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy wsi,
  4. przygotowywanie dla utworzonych zasobów gruntów, przed przystąpieniem do ich zabudowy, opracowania geodezyjnego i projektowego oraz projektów podziałów nieruchomości,
  5. ustalenie w oparciu o opinie rzeczoznawcy cen działki przeznaczonej pod budowę domów lub budynków nabywanej lub otrzymywanej w użytkowanie wieczyste przez osoby fizyczne w zamian za przeniesienie własności bądź wywłaszczania nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne,
  6. załatwianie z urzędu spraw nabywania działek przez osoby uprawnione, które były właścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości położonych na obszarach, na których realizowane ma być skoncentrowane budownictwo jednorodzinne,
  7. korzystanie z prawa pierwokupu nieruchomości,
  8. składanie oświadczeń o wykonaniu prawa pierwokupu,
  9. gospodarka gruntami komunalnymi,
  10. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie sprzedaży nieruchomości,
  11. zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste oraz powierzanie sprawowania tego zarządu nieodpłatnie utworzonemu w tym celu przedsiębiorstwu lub innej jednostce organizacyjnej, z załączeniem czynności wymagających decyzji administracyjnych,
  12. zarządzanie gruntami zabudowanymi budynkami mieszkalnymi oraz innymi budynkami związanymi z wykonywaniem zarządu i eksploatacją budynków mieszkalnych,
  13. dokonywanie zamiany gruntów,
  14. skreślanie udziału we współużytkowaniu wieczystym gruntu przy sprzedaży lokali,
  15. opracowywanie projektów decyzji o zmianie wielkości udziałów właścicieli poszczególnych lokali we współwłasności domu oraz we współużytkowaniu  gruntu po dokonaniu przebudowy, podbudowy lub rozbudowy,
  16. przygotowywanie projektu decyzji o rozwiązaniu umowy  o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów stosownie do art. 240 Kodeksu Cywilnego,
  17. przyjmowanie zgłoszeń roszczeń o odszkodowanie od osób, którym przysługiwało ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomościach oddanych  w użytkowanie wieczyste,
  18. występowanie z wnioskami o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste,
  19. przekazywanie nabywcom lokali ułamkowej części gruntu w użytkowanie wieczyste oraz wygaszanie prawa zarządu tej części gruntu,
  20. orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania,
  21. orzekanie o wygaśnięciu prawa zarządu,
  22. przyjmowanie wniosków o przejęcie zbędnych nieruchomości lub ich części,
  23. wprowadzanie opłat rocznych za niewykorzystanie gruntu zgodnie z przeznaczeniem,
  24. organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości,
  25. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
  26. przygotowywanie projektu decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości,
  27. scalanie  i wymiana gruntów,
  28. nadzór nad cywilno-prawnym obrotem nieruchomościami rolnymi,
  29. przygotowywanie projektu porozumień-umów dotyczących ustanowienia służebności przejazdu i przechodu, służebności przesyłu zarówno odpłatnych jak i nieodpłatnych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Wiejskiej Lubawa.
2. W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
  1. podejmowanie działań w celu zapewnienia racjonalnego wykorzystania i ochrony gruntów rolnych a w szczególności:
  1. wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
  2. udzielanie informacji o warunkach wyłączenia gruntów z produkcji na wniosek osoby ubiegającej się o wyłączenie.
      2. przygotowywanie na wniosek starosty projektu opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania.
3.  W zakresie gospodarki lokalowej:
  1. przygotowywanie projektów umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe,
  2. przygotowywanie danych do projektu zarządzenia wójta w sprawie określenia stawek czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe,
  3. przygotowywanie danych do projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
  4. prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych,
  5. ustanowienie własności lokali oraz określenie sposobu zarządu nieruchomością wspólną,
  6. prowadzenie ewidencji kosztów utrzymania budynków komunalnych,
  7. wystawianie faktur VAT oraz rachunków uproszczonych w szczególności za usługi związane z wynajmem lokali mieszkalnych i użytkowych.
4. W zakresie prawa geodezyjnego i kartograficznego:
  1. przygotowywanie projektu postanowienia o wszczęciu postępowania w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
  2. przygotowywanie projektu decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości.
5. W zakresie działalności gospodarczej:
  1. przyjmowanie, przesyłanie i niszczenie wniosków o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej,
  2. dokonywanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, działających na terenie gminy,
  3. organizowanie publicznego transportu zbiorowego, planowanie rozwoju transportu oraz zarządzanie publicznym transportem zbiorowym,
  4. przygotowanie projektu decyzji administracyjnej potwierdzającej zgłoszenie przewozu lub odmawiającej wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
  5. przygotowywanie projektu decyzji administracyjnej o udzieleniu, odmawianiu udzielenia, zmianie lub cofaniu licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  6. wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym liniach komunikacyjnych na obszarze gminy,
  7. prowadzenie ewidencji pól biwakowych,
  8. przygotowanie projektu uchwał rady gminy w sprawie:
- wykazu kąpielisk,
- określenia dni i godzin otwierania oraz zamykania aptek, placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności na terenie gminy,
       9. prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie nie będące hotelami,
     10. przygotowanie projektu decyzji – zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
- prowadzenia zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
     11. prowadzenie rejestru działalności regulowanej.
6. Współdziałanie w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych krajowych i zagranicznych, w tym Unii Europejskiej.
7. W zakresie udostępniania informacji publicznej obejmującej zagadnienia z własnego stanowiska poprzez:
  1. redagowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej (BIP);
  2. zamieszczanie informacji publicznej, w tym dokumentów urzędowych w BIP;
  3. udostępnianie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystania;
  4. udostępnianie informacji publicznej na wniosek;
  5. przekazywanie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek;
  6. kontroli dziennika BIP, w którym odnotowane są zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w BIP oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione, w każdy dzień powszedni.
8. W zakresie innych spraw:
  1. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, w tym przygotowywanie projektu decyzji - zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
  2. wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo o zgromadzeniach, w tym:
  • prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zgromadzeń jako zadań zleconych gminie,
  • opracowywanie projektu decyzji w zakresie zgromadzenia publicznego, jeżeli jego cel lub odbycie sprzeciwiają się ustawie „Prawo o zgromadzeniach” lub naruszają przepisy ustaw karnych bądź odbycia zgromadzenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach
        3. prowadzenie rejestru komunalnych instytucji kultury,
        4. wydawanie zaświadczeń wynikających z charakteru wykonywanej pracy,
        5. wykonywanie innych czynności zleconych przez swoich przełożonych, wynikających   z charakteru wykonywania pracy,
        6. obsługa techniczna samorządu mieszkańców sołectw (zgodnie z ustalonym harmonogramem).

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Praca w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo 73.
  2. Miejsce wykonywania pracy znajduje się  w budynku B Urzędu Gminy Lubawa – wejście  po schodach.
  3. Brak windy w budynku, (co może stanowić istotne utrudnienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową).
  4. Charakter stanowiska pracy:  praca jednozmianowa, bezpieczne warunki pracy na stanowisku, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  5. Stanowisko pracy wyposażone jest w niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

mniej niż 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem;
  2. list motywacyjny;
  3. życiorys zawodowy – curriculum vitae (CV);
  4. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z dokładnym opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej;
  5. kserokopie dyplomów i świadectw potwierdzających posiadane wykształcenie;
  6. kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń  oraz innych dokumentów potwierdzających  doświadczenie zawodowe, posiadane  kwalifikacje, ukończone  kursy, szkolenia, umiejętności i referencje (oryginały dokumentów do wglądu);
  7. oświadczenie kandydata, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowego oraz czy nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, lub zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie kandydata, o posiadaniu  pełnej zdolność do czynności prawnych  oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie o braku przeciwwskazań  do wykonywania pracy  na wskazanym stanowisku- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  10. w przypadku ubiegania się o zatrudnienie osoby posiadającej orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa    w art. 13a ust. 2 ustawy  z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych);
  11. oświadczenie kandydata  o  zapoznaniu się  z klauzulą informacyjną o  przetwarzaniu  danych osobowych  kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie- (RODO), stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-07-19 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne (oferty) należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Nabór  na wolne stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami, gospodarki lokalowej, geodezji i działalności gospodarczej wraz  z podaniem danych kontaktowych kandydata
  • osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa z siedzibą w Fijewie, Fijewo 73, 14-260 Lubawa;
  • pocztą elektroniczną na adres: urzad@gminalubawa.pl  w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego;
  • lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu  Gminy Lubawa,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 lipca 2022 roku (wtorek) do godziny 15:00.
c. Miejsce:
Urządu Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa

VII. Informacje dodatkowe:

  • aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne, niespełniające określonych w ogłoszeniu wymagań kwalifikacyjnych oraz złożone lub przesłane po wyżej określonym terminie (decyduje data faktycznego  wpływu  oferty do Urzędu, a nie data stempla pocztowego), nie będą rozpatrywane;
  • wymagane oświadczenia, życiorys i list motywach  muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata;
  • osoby ubiegające się  o zatrudnienie  mają prawo  do dostępu do podanych dobrowolnie swoich danych  osobowych  oraz ich poprawiania;
  • osoby  zakwalifikowane w wyniku selekcji ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu Komisja Rekrutacyjna może zaprosić  na rozmowy  kwalifikacyjne (powiadomienie: telefoniczne  lub e-mailem);
  • informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lubawa  http://www.bip.gminalubawa.pl/ oraz  na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubawa - Fijewo 73 .

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Gmina Wiejska Lubawa z siedzibą w Urzędzie Gminy Fijewo 73, 14- 260 Lubawa, reprezentowana przez Wójta Gminy Wiejskiej Lubawa. 
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych za pośrednictwem e-mail: iod@gminalubawa.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Lubawa

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony