ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

Szczegóły informacji

Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2018-06-12 11:50:01

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Krystyna Przykłota

Miejsce załatwienia

1. Urząd Stanu Cywilnego właściwy ze względu na miejsce zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
2. dla Gminy Lubawa:
Urząd Stanu Cywilnego
Fijewo 73, 14-260 Lubawa
pokój nr 21 (budynek „B”, 1 piętro)

Telefon kontaktowy

(89) 645-54-37 lub (89) 645-54-10

Adres e-mail

urzad@gminalubawa.pl

Miejsce odbioru

Urząd Stanu Cywilnego
Fijewo 73, 14-260 Lubawa
pokój nr 21 (budynek „B”, 1 piętro)

Wymagane Dokumenty

1. Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.

Opłaty

Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24,00 zł – cz.II, kol.2, pkt 1, ppkt 4 załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. Nr 225 poz. 1635).

Uwagi

1. Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
2. Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
3. Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.
4. O wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego można zwrócić się drogą korespondencyjną, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z oryginałem potwierdzenia uiszczenia wymaganej opłaty skarbowej.
5. Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której zaświadczenie dotyczy, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
6. Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego może być także wydane na wniosek innych zainteresowanych osób.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity z 2004 roku Dz. U. Nr 161 poz. 1688),
« powrót do poprzedniej strony