ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Lubawa
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego, z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego, z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące w drodze decyzji administracyjnej

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z pobytu stałego, z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące w drodze decyzji administracyjnej

Wydział: Jednoosobowe Stanowiska Pracy do spraw obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2009-12-17 08:58:05

Termin załatwienia

1 miesiąc, a w sprawach skomplikowanych 2 miesiące.

Osoba kontaktowa

Lidia Tuszyńska

Miejsce załatwienia

Bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo nr 73, 14-260 Lubawa, blok A, parter, pok. 1, lub
- na stanowisku d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych, blok B, I piętro, pok. 22, tel. (089) 645-54-36

Telefon kontaktowy

(089) 645-54-36

Adres e-mail

ewidd@gminalubawa.pl

Sposób załatwienia

1 miesiąc, a w sprawach skomplikowanych 2 miesiące. Do terminów tych nie wlicza się okresu zawieszenia postępowania, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 KPA).
W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Lubawa. Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych,tel. (089) 645-54-36, pok. Nr 22.

Wymagane Dokumenty

1.Podanie o wymeldowanie z opisem okoliczności opuszczenia lokalu przez osobę.
2.Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (nieruchomości, budynku): akt notarialny, umowa cywilno-prawna, przydział spółdzielczy, wypis z księgi wieczystej, postanowienie sądu.
3.Dowody, dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu ( np. protokół wykonania eksmisji przez Komornika Sądowego).

Opłaty

Opłata skarbowa w kwocie: 10,00 zł, Ustawa z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1653),
- uiszczona na konto Urzędu Gminy Lubawa: Bank
BGŻ oddział w Lubawie:
37 2030 0045 1110 0000 0045 2720
- w kasie Urzędu Gminy Lubawa, Fijewo nr 73, (blok A, I piętro, pok. 9-10; godziny otwarcia – poniedziałek 9.00-16.00; wtorek-piątek 8.00-14.00).
Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o dokonanie czynności urzędowej.

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Lubawa) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, za pośrednictwem tut. organu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Iławie - III Wydział Rodzinny i Nieletnich przedstawiciela dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Ponadto postępowanie w sprawie wymeldowania z miejsca pobytu (stałego lub czasowego) może być prowadzone przez organ gminy z urzędu, zgodnie z art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).

Podstawa prawna

- Art. 15 ust. 2, w związku z art. 9 ust. 2b ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Lubawa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Bulińska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-12-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Lidia Tuszyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-12-16 10:56:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Maria Bulińska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-12-17 08:58:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maria Bulińska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-11-15 12:53:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2800 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony